Łączenie jedzonka:)

pomidory [zdjęcie: whiteonricecouple.com]

Na chwilę odchodzę od moich ukochanych ziółek (wyjątkowo). Wnusia  spytała mnie, dlaczego rybę kropi się cytryną. Dla mnie, była to oczywista odpowiedź:  produkty odżywcze rybki szybciej się wchłaniają dzięki wit. C …no i dla wielu jest to sposób na „zabicie” smaku. Zaczęłam zastanawiać się czy jest więcej sposobów na tworzenie dobrych i złych reakcji  w jedzeniu?  Wczoraj testowane i sprawdzane, dla niektórych oczywiste, dla nie których coś nowego:) Kilka przykładów Babci Zofii:

  • oliwa i pomidory – owoce wyzwalają flawonole, które chronią przed chorobami serca i przeciwdziałają infekcjom. Przy dodaniu oliwy, organizm wchłania nawet 50 % wiecej tych składników.
  • szpinak i grejpfrut – co ciekawe, reakcja tego cytrusa ze szpinakiem jest efektywniejsza niż z cytryną! Powoduje lepsze wchłanianie żelaza.
  • brokuły i cytryna– w przypadku tego warzywa to cytryna jest skuteczniejsza. Wit. C pozwala wchłonąć masę magnezu i żelaza do naszego układu odpornościowego.
  • łosoś i brokuły – brokuły wydzielają przeciwutleniacz (nie pamiętam jak się nazywał! :)), który z połączeniem selenu zawartego w rybach, zapobiega starzeniu się skóry. Omomomom 🙂
  • siemię i sos sojowy – uwaga będą mądre wyrazy: izoflawony i lignany (ufff) zawarte w tych produktach powstrzymują rozwój komórek rakowych (!) i dają ukojenie naszym żyłom:)

A czego NIE ŁĄCZYĆ ? To później….

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s